Mallows

Alla inlägg under juli 2013

Av Mallows Hästutbildning - 8 juli 2013 08:57

Babe: i veckan har vi fortsatt med träns träning. Nu går det bra att tränsa henne i stallet själv. Men hon är inte förtjust i bettet. Så veckan har fortsatt med att longera henne med träns och vänja henne att det ska vara där. Även stått inne med tränset. Så sakta men säkert framåt;)

Av Mallows Hästutbildning - 1 juli 2013 15:40

Veckan började bra, skrittade på henne med ledare.
På tisdagen skulle vi introducera tränset för henne. Det var inte uppskattat. Tog säkert 15 att få på henne det. Väl på så skritta jag med ledare allt gick bra tills jag skulle gå av. Tror hon blev rädd för något, hon ryckte till och då skulle jag lugna henne med att klappa henne på halsen då explodera hon och stegra och bocka så jag flög av. Upp igen och gick några steg det gick bra.
Resten av veckan har vi ägnat åt att vänja henne med tränset och bettet. Det går betydligt bättre nu. Så snart upp i sadeln igen;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser ni våran blogg?
 Första gången
 Varje dag
 2-3 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 Varannan vecka
 Mer sällan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards