Mallows

Alla inlägg under februari 2013

Av Mallows Hästutbildning - 27 februari 2013 16:42

Kentucky : vi börja med att longera honom med sadel och träns. Innan jag satt upp hade jag lite rörelse övningar då han fortfarande är känslig för häftiga rörelser. Satt upp och Alice gick med. Vi gick i båda varven och hade lite start och stopp övningar. Hade även lite rörelse övningar på ryggen vilket oxå är otäckt. Han rycker hela han, men gör inget dumt.

Alpacino : Alice har ridit honom på ängen i sällskap av sunny och Daniella. Han hade bra framåt bjudning och hon red honom i skritt och trav. Svängningarna gick bättre idag. Så det släpper mer och mer för honom.

Av Mallows Hästutbildning - 26 februari 2013 23:53

25/2 Alpacino:

Igår så longerade vi Alle med longersystemet eller pessoa sele som vissa kallar det. Han tyckte remmen var lite otäck på bakbenen, men när han tyckte den var okey så börja han jobba på bra.


 



 

26/2 Alpacino:

Idag så har Alice ridit på Alle, dom var på åkern och han reds i skritt och trav. Allt gick mycket bra. 


 



 

Av Mallows Hästutbildning - 23 februari 2013 15:51

Alpacino: idag har vi varit på uteritt med aramis och Alice. Det var halt på grusvägarna och eftersom Alle bara har skor fram så skritta vi, bak benen slirar lite. Ridturen gick bra, någon sten var lite otäck. Gick i skogen på hemvägen så han fick lyfta på hovarna ordentligt. Det var lite jobbigt och han blev svettig! Testade att gå in i grenar så dom drog längs kroppen på honom och mej, det gick fint.

Av Mallows Hästutbildning - 22 februari 2013 23:06

Alpacino: jag har köpt nytt bett till honom, ett fullcheek som vi testa idag. jag satt upp vid stallet idag och red ner till gräsvallen. Sist vi red hade han lite dålig framåtbjudning. Idag var bjudningen bättre. Skrittade och travade. Det gick bättre att svänga idag. Han försökte ändå några gånger att smita undan genom att skjuta ut bogen. Men fick ge sej.
Alice red efter mej idag. Hon skrittade och travade oxå. Det gick bra där med!

Av Mallows Hästutbildning - 18 februari 2013 17:17

Alpacino: idag har vi ridit Alle i rundkorallen, jag började rida. Red i skritt och trav och övade på att svänga. Frågade om Alice ville testa honom idag, det ville hon! Alle reagera inget att det var en ny ryttare på ryggen. Även hon red honom i skritt och trav. När vi var nöjda med honom så red Alice hela vägen upp till stallet.

Av Mallows Hästutbildning - 14 februari 2013 17:25

Kentucky: idag har vi grejat med Kent. Tog in han och sadla och tränsa. Gick till rundkorallen och börja longera. Jag satt upp och Alice hjälpte till att leda mej. Kent är en väldigt känslig ponny, så idag har vi övat mycket på att jag pratar mycket från ryggen och gjort rörelser så han vänjer sej vid att ryttaren rör sej på ryggen. Även mycket smackningar och det lyssnar han fint på.

Av Mallows Hästutbildning - 13 februari 2013 13:29

Alpacino: idag så så fick vi sällskap av aramis igen. Vi red ute på gräsvallen. Har idag tränat på start och stopp som han fattar jätte bra. Svänga går det lite sämre med då Alle tycker det är bättre han får gå som han vill. Men vi jobbar vidare med det. Travade ett hela varv runt åkern med aramis framför som draghjälp. När vi hade en av våra duster med svängningen så blev jag lite arg på honom så han reste sej lite, då blev jag ännu lite argare och skänka på honom framåt. Då flög han framåt lite väl fort, vilket jag inte riktigt var med på, så jag åkte av. Upp i sadeln igen. Han blev nog lika förvånad som jag, och gjorde inga mer dumheter sen. Han var svettig efter dagens arbets pass. Det är mycket nytt att ta in för honom!

Av Mallows Hästutbildning - 11 februari 2013 19:22

Jag har ett regntäcke/övergångstäcke med troligtvis 100gr fyllning. Halvhals. 125cm. Bara testat på hästen, aldrig använt. 250:- Kan skickas mot fraktkostnad.


 


Maxam syntet sadel från hööks. 16,5" vid bom. jätte fint skick. 500:-


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser ni våran blogg?
 Första gången
 Varje dag
 2-3 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 Varannan vecka
 Mer sällan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards